arhiva godina 2008. godina 2009. godina 2010. godina 2011. godina 2012. godina 2013. godina 2014. godina 2015. godina 2016. program prethodna slijedeća home
Galerija Rigo
spacer
2007. spacer Duje Jurić
Mauricio i Matija Ferlin
Ivana Franke
Nadan Rojnić-Biondo


spacer
1 2 3 4 5 6 7 8 
spacer
ambijentalna instalacija
Mauricio i Matija Ferlin
Koreografije gibljivih slika
Mauricio i Matija Ferlin, Koreografije gibljivih slika
22. VI. - 18. VII.
Galerija Rigo
spacer
spacer
U izloženim pogledima stvaralaštvo Mauricia i Matije Ferlina podsjeća me na odnos okvira i slike. Kao što okvir određuje matricu slike i iznosi nijanse značenja vizualne materije, tako se nadopunjuje i rad dvojice braće, umjetnika. Iako stvaraju svatko u svome polju, njihov se rad neprekidno isprepliće i križa, te se čini poput nepogrešivog i nevidljivog povezivanja, koje pulsira u impresivnu poetiku. Slike, stvorene bilo u središnjoj domeni Mauricia, videu ili u središnjoj domeni Matije, plesu, temeljno su određene pomoću momenta gibljivosti. Štoviše, gibljivost zahvaća i neprestano prolaženje umjetničkih polja i žanrova, talasanje preko prividnih granica disciplina i njihovih istrošenih rubova. Prvi dojam relacije okvira i slike, koji u pravilu i uobičajeno djeluje statično, u radu Matije i Mauricija nadilazi klasičan odnos, pa je on u njihovom slučaju označen pomoću gibljivosti, prolaznosti i prenosivosti. Svaki stvaralac tako u toj priči nosi svoju mrežu značenja, njihovi elementi se s vremena na vrijeme spoje, zatim opet razdvoje, u svakom pak slučaju u nju hvataju gledaoca, obuzimajući ga inventivnošću koreografije gibljivih slika.
Moja zabilješka o umjetničkom radu Matije i Mauricija uglobljena je u polje scenskih praksa, gdje sam braću do sada i najčešće sretala - kako svakoga za sebe, tako i zajedno. Baš u toj domeni iskrsnula je usporedba gibanjem uvjetovanog okvira i slike, koji mogu u određenom trenutku kreirati svak svoje polje, te postojati i sasvim odvojeno.
Mauricijevo koautorstvo u plesnim predstavama slovenskih koreografkinja Maje Delak i Male Kline (Rondinella, HI-RES, Rodeo), njegova video posizanja i nanosi, konceptualizacije prostora i lokacija, uspostavljaju lirsku koprenu kao nosilju slike. Ona pomoću poetskih uvojaka opliće intimnu atmosferu, u koju se smještaju pokreti i akcije plesačica i plesača ili ih dopunjuju pomoću digitaliziranih slika, u koje Mauricio majstorski hvata efemernost plesne umjetnosti. Iz pokreta, punih emocionalnih taloga, ustvari koreografije sada nestajućih ili zamrznutih slika, izrasta tajni čuvstveni scenarij sakrivenog redatelja. Za razliku od u pozadini sakritog tkalca niti i strukture, Matija djeluje kao živa slika, označena pomoću prisutnosti suvremene tjelesnosti. To nije samo tehnički savršeno kretanje, već i promišljena artikulacija tjelesnosti, koja gledaoca vezuje silinom uprizorenih slika i emocionalne ekspresije. Matijin rad je kolaž emotivnih otkucaja, fizičkih ekspresija suvremenog plesnog tijela kao temeljnih oruđa artikuliranih atmosfera predstave, plesnih sekvenci i akcija - a to znači da gibljiva slika i Mauricijeva domena uspostavljaju mobilnu strukturu, okvir, koji materiju u pokretu napinje u promišljeni slijed intimnih slika. Preplitanje i susret obojega dragocijen je trenutak skrivene intimnosti i lirizma, koji gledaoca očarava dubinom i dodirom gibljive vizualnosti i tjelesnosti.
Katja Praznik
 
spacer
spacer
Copyright © Galerija Rigo, 2007-2024. | design by Studio Cuculić | developed by STO2