|
U ponedjeljak, 3. kolovoza 2009. u 21 h u Galeriji Rigo održano je otvorenje izložbe talijanske autorice Maure Montanari Rovatti. Sve boje Novigrada / Tutti i colori di Cittanova, projekt je kroz kojeg se autorica bavi opredmećivanjem vlastite fascinacije Novigradom, a karakterizira ga snažan i optimističan kolorit, modularnost i naklonost kombiniranju materijala i tekstura. Rad je nastao tijekom 2009. godine i sastoji se od 32 međusobno povezana elementa koji se daju promatrati zasebno, ali i kao cjelina koja tvori kartografiju grada. Prešani i ručno rađeni papir na drvenoj podlozi postao je tlo za intervenciju pigmentima, te raznim aplikacijama. Izložba uključuje i ranije radove (bez naslova), nastale 2002. i 2007. godine u kojima autorica kombiniranom tehnikom snažnim kolorističkim asocijacijama i naglašenim teksturama opredmećuje svoje doživljaje prirode, proljeća i vina (iz ciklusa Il vino e la luna) , kao motive koje također crpi kroz svoje dugogodišnje boravke u Novigradu.
Sve boje Novigrada Nalikuju skulpturama, bijele, crne i crvene stijene koje okružuju ovaj mali istarski poluotok: velika kamena ruka koja izgleda kao da zadržava more, crni granitni blok otopljene čokolade, pejzaži jezera nastanjenog oblucima vezenim biljkama i ribama, brušeni vodom i vjetrom, u kojima se voda pokazuje i nestaje, udobna fotelja od mramora na kojoj se može diviti ovom plavom moru, jednom i mnoštvu mora, ponekad mirnom, ponekad toliko silovitom da svoje valove baca na venecijanske zidine koje uokviruju kuće u spletu uskih uličica i parkova, konstelaciji drveća i borova koji plove kao po zvjezdanom nebu. Snažne skulpture različitih oblika, voda, kamen, crvena zemlja i uspravna vegetacija duša su kojom Novigrad izražava svoju energiju koja postaje simbolom izražajnosti i ljepoti pridodaje konceptualnu vrijednost. Dok promatram višestruke aspekte pejzaža, u jednom trenutku nisam više sposobna razaznati jesam li ja ona koja promatra ili pak priroda viri u moje promatranje! I tako očaranoj ljepotom ovoga mjesta, sviđa mi se otkriti tajna vrenja crtežom čija dinamičnost sriče ritam geometrijskih znakova koji obnavlja jedan identitet, identitet Novigrada. Odražavajući, na istom jeziku umjetnosti, upotrijebila sam trideset dva lista papira za crtanje koji, spojeni međusobno, postaju homogena konstrukcija određena intimnom funkcijom samostalnosti i skupine, u smislu da svaka slika sama za sebe može predstavljati jednu priču dok se, u odnosu na druge, širi na nova značenja, sjajnom obojenošću koja zrcali osjećajnu dimenziju i opisuje oblike, izražavajući snagu i moć boja duše. Maura M. Rovatti
|
|