|
Otvorenje izložbe: 24.07.2015. u 20 sati Zatvaranje izložbe: 23.07.2015. - zbog velikog interesa produženo do 30.08.2015.
U Galeriju Rigo doputovalo je osam opremljenih fotografija velikog formata i tri manje, a s njima i drveni sanduk. Isti onaj sanduk u kojemu su snimani likovi s fotografija. Sada je prazan i oblijepljen uobičajenim etiketama za dragocjene pošiljke. To ne govori puno jer autori Carga djeluju u širemu konverzacijskom okviru koji je svojom uslojenošću onoliko otvoren i nejednoznačan koliko i sama umjetnost fotografije.
Pored formalnog modela, Cargo sadrži i model putovanja. Fizička svojstva zgusnuta u formatu velikoga drvenog sanduka, kao nešto što bi trebalo biti upakirano i poslano na neku adresu, doživljavaju se, da se poslužimo bašlarovskom metaforom gnijezda, kao praslika stanovanja (i gomilanja), skloništa i sigurnosti (usprkos nestabilnosti). Sanduk je i metafora putovanja i vraćanja, što je obilježeno beskrajnim sanjarenjima jer se: vraćanja obavljaju prema velikom ritmu ljudskog života, ritmu koji preskače godine, koji se pomoću sna bori protiv svih odsutnosti (Bachelard, 2000.). U takvoj konstelaciji koju otvara Cargo, sanduk postaje prostor koji pamti.
Vidimo da je Cargo nedjeljiv od svijeta kazališta, a statist koji je preuzeo glavnu ulogu nisu likovi s fotografija, nego suautorica projekta Ljiljana Petrović. Ne samo da je profesijom kostimografkinja, pa je stoga osmislila i izradila kostime umjetnika i djevojčica, Ljiljana Petrović na/u/preko Kostićevih fotografija unosi elemente manualnosti - vez u boji. Na taj se način na fotografijama širi diskretna općeljudski konotirana toplina koja nije sasvim lišena eksplozivnosti. Investirani ručni rad, koji je oduzimao dosta vremena, u Cargu spaja koncentraciju, dakle sposobnost zadržavanja, i ono što bi se, sasvim etnološki, moglo nazvati umjetnošću rasipanja. Vidljive su intervencije, ponegdje sasvim sitne, jedva primjetne, crvena tanana nit koja nešto povezuje, drugdje naprosto plijene baroknom raskošnošću.
Alekandar Kostić i Ljiljana Petrović prihvaćaju razne etikete umjetnosti, one konceptualne, kazališne i filmske, primijenjene (ručno rađeni vez, izrada sanduka) te onih performansa (bez obzira na to što performanse ne izvode). Tehnički, ovdje je performans namijenjen isključivo fotografiranju. Kao specifična poveznica kako performativno-participativnih praksi suvremenosti i tradicije, tako i aktivnosti koje uključuju publiku, aktualna izložba tu se pojavljuje kao svojevrstan upad u diskurs koji sažima, izvrće, komplicira, provocira, začuđuje, no ne na razini sadržaja ili slike, nego kao pokretač promjene uvriježenih kanala produkcije i recepcije, pri čemu se umjetnost pokazuje najdinamičnijim terenom.
Jerica Ziherl, Cargo - katalog izložbe
Biografije
Ljiljana Petrović Diplomirala na odsjeku Kostim, atelje Scenski kostim, na Fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beogradu (1987.). Na tom je fakultetu magistrirala (1990.), a od 1993. radi na odsjeku Kostim, modul Scenski kostim, kao redovna profesorica. Autorica je kostimografije za brojne srpske igrane filmove, za kazališne predstave gotovo svih vodećih kazališta u Beogradu i nacionalnih kazališnih kuća Srbije, za televizijske drame i za više od 350 realiziranih projekata u advertisingu (reklame, glazbeni spotovi). Od 1986. radove izlaže na izložbama u Srbiji i inozemstvu. Sa studentima scenskog kostima s matičnog fakulteta koncipirala je i postavila više od stotinu umjetničkih projekata iz područja kostimografije, za koje je osvojila mnogobrojne nagrade u Srbiji i inozemstvu. Bavi se likovnom pedagogijom i održala je brojne radionice. Gostujući je profesor na sveučilištima: Sveučilište umjetnosti Mimar Sinan u Istanbulu (2012., 2013.), Bolonjsko sveučilište u Riminiju (2009./2010.), École nationale supérieure des arts décoratifs u Parizu (2007./2008.) te na američkim sveučilištima u Bostonu (2000.), Connecticutu (2000.) i Indiana u Bloomingtonu (2000., 2002.).
Aleksandar Kostić Diplomirao Filmsku i televizijsku kameru na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Na tom fakultetu predaje, u zvanju izvanrednog profesora, na Katedri za kameru. Kao snimatelj ili direktor fotografije sudjeluje na više desetina dokumentarnih i kratkih igranih filmova te radi na mnogobrojnim projektima promidžbenog oglašavanja. Snima i za televizijske kuće i nezavisne videoprodukcije te za marketinške agencije. Sudjeluje na brojnim filmskim festivalima u Srbiji i inozemstvu. Za snimateljski i redateljski rad primio je više nagrada i priznanja.
Dobrodošli!
|
|